6.02.2011

Google say whaaat?!

When I learned that I could track my blog with a little tool called "Google Analytics" I was ALL over that. I'm kinda obsessed with the fact that I can see how people get to my blog and all that whatnot. Sorry, it's true. ;)

My favorite part of the analytics tool, is that I can see what keywords people typed into the search engine which brought them to my blog.

Some of the most OFF THE WALL stuff has been typed into those search engines, y'all! The most entertaining few are listed below for your Thursday viewing pleasure!


* Where did Casey get her tattoo? - I can only assume that this came from my post where I talk about my tattoo fix.. it makes me wonder, were they asking about my sister Casey or another Casey, hmm? Creepers!

* People say my head is getting bigger, how do I stop it? - Well folks, I wish I could help here.. however I am no miracle worker. Hopefully, while stumbling across my blog you took a peek at my post where I won my 2nd award in 1 week, not to brag or anything. ;)

* I hate the cute garfield nightshirt. - Yeah, I did too! Well, maybe not at the time, but looking back at those pictures makes me wonder what my mom was thinking!

* Are my nails too short for shellac? - Again, I'm not one to answer all of your unanswered questions, but perhaps you saw that I was raving about how fab the shellac is on a certain post, yes?

* 2011 Crossbody Bags - I did it! My blog has officially became a fashion blog! Kidding. ;) I blog once about crossbody purses, and all of a sudden google shoots people over my way!

* Savannah GA taffy trolley - Well, that just sounds like a mixture of words from my recent trip recap! Hope my random visitor enjoyed that extra long post, put a lot of work into that one!

* Dallas blogger meetup - HOLLA! ;) I did quite the recap if I do say so myself!

* Bam Bam blog - Okay, have I ever mentioned on this blog that my dad's nickname for me is BamBam? Well, it is. I don't have any post/evidence to back this one up!

* Why does jumping give me whiplash? - Perhaps you're jumping too hard? Wow, more unknown reasons as to why they were brought to MY blog!

I could read these things all day, guys! Who else uses analytics? :)

16 comments:

Savanah said...

hahaha!! How did you find all of that? LOVE your new layout BTW!!!

tara said...

Lol. I love google analytics! I havent checked mine in a while, I def need to! Always makes me laugh

Heather said...

Oh my gosh, that's awesome!! So funny.

I love your new design! I had to double check that I'd made it to the right blog. Super cute!

Molly said...

Isn't it funny to see how people get to your blog?! I look at that occasionally too, interesting!

Love the new look, SUPER cute!!

Neely said...

Is this your new design??? I love it! And Im jealous of your key words haha

moderndaywife said...

Too funny! I LOVEEE your new blog design so cute!! :-)

Rebekah said...

I love your new look! It's so cute! Haha, some of these are hilarious.

ty said...

Okay, I got the code for it, but where the hell do I put it??

And LOVE the new look!

Ashley said...

Funny stuff! I go and periodically check mine, and sometimes I just think seriously? That's what you're searching for?

Love love love the new blog design!

Nicole said...

I've done this and the strange thing is, if you type those into the search engine sometimes your blog is there on the first page, sometimes you have to hunt and hunt and hunt for your page.

[SMASH] said...

Your blog makeover looks fantastic, FYI. Yes I love Google Analytics. I still haven't linked my blog to it but my Tumblr was set up with it before. I always enjoyed the keywords the most too!

Lola! said...

Amber, Sorry I have not visited in a while but I love the new layout!! and those searches were FUNNY! Just imagine now that you have that in your blog you'll get even more odd searches!!

Michelle said...

Gotta love google analytics!!!! I'm going to check mine, now!

Meagan said...

I've always wanted to! How do you do it?

Crazy Shenanigans-JMO said...

I use it too. The reasons for blog traffic always make me laugh!

Megan said...

I loooooooooooove Google Analytics!! Especially the keywords!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...